Talere & indhold
Anders Dahl Eriksen Senior designer, THINKDit digitale Djøf - Design, Web og Apps
Anders er co-taler på Djøfs indlæg omkring Dit digitale Djøf, som er et individualiseret digitalt medlemsunivers, der er sat i verden for at gøre det nemt og inspirerende at anvende Djøfs medlemsydelser og services.
Anders BlauenfeldtDigital Direktør, TV2Digital transformation hos TV2
Over 1 million danskere har adgang til TV2 PLAY, og en voksende del af tv-forbruget sker on-demand. TV2 er godt på vej med den digitale transformation, som har stået på i flere år. Anders Blauenfeldt giver et indblik i mediekoncernen og fortæller om udviklingen inden for streaming, den digitale reklameforretning med mange nye muligheder og giver eksempler på nye krav, det stiller til organisationen og udviklingsprocesserne i virksomheden.
Anders Blauenfeldt
Anders har som Digital Direktør ansvaret for TV2's digitale platforme og den strategiske udvikling af TV 2 Play, tv2.dk, app og de øvrige digitale aktiviteter i tv-koncernen. Forinden besad han en stilling i e-bogsplatformen Mofibo. Ved siden af sin stilling hos TV2, har Anders en række bestyrelsesposter.
Nicolaj Nørgaard Peulicke Direktør Digitalisering, EnerginetDigitalisering som accelerator for grøn omstilling - Et indblik i Energinets digitale strategi
v. Nicolaj Nørgaard Peulicke, Direktør Digitalisering, Energinet. Kom og få et indblik i Energinets digitale strategi, hvor digitalisering er en accelerator for grøn omstilling.
Nicolaj Nørgaard Peulicke
Nicolaj har siden 2013 arbejdet med forretningsudvikling, Information Management og Change Management mm. i energisektoren, og er idag Direktør for Digitalisering hos Energinet. Her er han ansvarlig for it-innovation, og arbejder bl.a. med pretotyping, prototyping, intraprenørskab og strategi. Nicolaj har også flere aktive bestyrelsesposter, og er samtidig co-founder hos Tokerød X - Innovation Hub.
Fredrik NannestadTech Lead, Jayway by Devoteam Dit digitale Djøf - Design, Web og Apps
Fredrik er co-taler på Djøfs indlæg omkring Dit digitale Djøf, som er et individualiseret digitalt medlemsunivers, der er sat i verden for at gøre det nemt og inspirerende at anvende Djøfs medlemsydelser og services.
Fredrik Nannestad
Fredrik er Tech Lead hos Jayway, som for nylig er blevet en del af Devoteam. Fredrik arbejder med design og udvikling af digitale, og især mobile, løsninger. Fredrik fortæller ofte og gerne Jayways særlige kultur og flade hierarki, som er opbygget siden virksomhedens opstart i 2001 og som er den primære grund til Jayways evne til at fastholde og rekruttere dygtige softwareudviklere og designere. Hans daglige arbejde består i at vedligeholde og pleje denne kultur. Derudover hjælper han de forskellige udviklingsteams med at levere til tiden og samtidig bevare arbejdsglæden.
Henrik AmsinckCIO, LEGO Digital innovation hos LEGO
Hør, hvordan LEGO Group arbejder med innovation i deres digitale strategi og forretning. Henrik vil vise fem praktiske eksempler på, hvordan LEGO har arbejdet med digital innovation.
Henrik Amsinck
Henrik Amsinck har siden 2007 været CIO hos LEGO Group og har bl.a. stærke kompetencer inden for global it-ledelse og compliance, digital transformation, Strategi- og organisationsudvikling, forandringsledelse og programledelse. Herudover er Henrik også bestyrelsesmedlem i DSB.
Søren NielsenManaging Partner, DevoteamVelkommen til Den Digitale Virksomhed
Forudsætningerne for "fremtidens" digitale virksomhed er her allerede NU, men hvordan drives en digital virksomhed i praksis, og hvordan inkorporeres den enorme bølge af digitale løsninger i den digitale forretningsstrategi? Søren byder velkommen og rammesætter konferencen.
Søren Nielsen
Søren Nielsen er Managing Partner i Devoteam Danmark, og har været i it-konsulenthuset i 27 år. Søren startede som konsulent hos det daværende Fischer & Lorenz og blev Partner i 1998. Siden 2007 har han været Country Manager for Devoteam, der i dag har 200 ansatte i Danmark.
Hør, Søren Nielsen forklare, hvorfor du skal med til konferencen her:
Frederik Helweg-LarsenExpert Director, DevoteamPre-mortem på din næste digitalisering
v. Frederik Helweg-Larsen, Expert Director, Devoteam
Vi ser på bagsiden af den digitale medalje og de problemer, som vi kan bringe os selv i. Hvis vi skal undgå at lave de samme fejl som vores forgængere, så skal vi agere anderledes og udvise rettidig omhu - inden det er for sent. Vi ser på de historiske problemstillinger, og hvordan vi kan undgå, at det næste digitaliseringsprojekt bliver en sikkerhedsmæssig akilleshæl.
Frederik Helweg-Larsen
Frederik er specialist i Cyber- og informationssikkerhed og har mere end 25 års erfaring med at styrke digitaliseringen i danske virksomheder. Frederik arbejder med at skabe sammenhæng mellem digitale strategier, sikkerhedskrav og operationel implementering. Frederik er desuden kaptajn og netværksbrancheofficer i Samtænkningssektionen, hvor han driver et netværk for national digital resiliens.
Få en teaser på Frederiks indlæg her:
Mattias Fras Head of AI Strategy & Acceleration, NordeaArtificial Intelligence – hvordan positionerer vi os selv for at udnytte den nye teknologi
Artificial intelligence og machine learning virker, og på nogle områder implementeres det i stor stil. Men hvilken påvirkning har teknologien, her og nu, på virksomheder inden for den finansielle sektor? Hvad er udfordringerne? Hvilket potentiale er der på den lange bane? Kom og hør om Nordeas tidlige erfaringer og tanker på, hvad fremtiden bringer. Indlægget afholdes på engelsk.
Mattias Fras
Mattias Fras er ansvarlig for Nordeas AI strategi. I de seneste år har han drevet bankens robotis, chatbots og machine learning initiativer. Mattias har en baggrund som management consultant hos Accenture, og har tidligere være CFO i Nordea Life & Pension i Sverige.
Rasmus ArendalSenior Consultant, DevoteamDobbelt session - Kunden i fokus - Design Thinking workshop
Mangler du en metode til at sætte dig i kundernes sted, så du udefra-og-ind kan få øje på de steder som kalder på optimering og innovation af nye produkter og services i din forretning? Så kom med til denne workshop, hvor Devoteam vil give dig en indføring i innovation med kunden i fokus, hvorfor det er relevant, og hvilken værdi metoderne kan tilføre din forretning. Gennem konkrete cases vil du sammen med de andre deltagere, prøve kræfter med innovation i praksis og få mulighed for at reflektere over, hvordan det passer ind i din virksomhed.
Dobbelt session - Kunden i fokus - Design Thinking workshop
Mangler du en metode til at sætte dig i kundernes sted, så du udefra-og-ind kan få øje på de steder som kalder på optimering og innovation af nye produkter og services i din forretning? Så kom med til denne workshop, hvor Devoteam vil give dig en indføring i innovation med kunden i fokus, hvorfor det er relevant, og hvilken værdi metoderne kan tilføre din forretning. Gennem konkrete cases vil du sammen med de andre deltagere, prøve kræfter med innovation i praksis og få mulighed for at reflektere over, hvordan det passer ind i din virksomhed.
Rasmus Arendal
Rasmus er Seniorkonsulent hos Devoteam og besidder stærke rådgivningskompetencer inden for Design Thinking, servicedesign, UX-design, innovation og digital forretningsudvikling. Rasmus har tidligere været UX og Design Manager hos Wizkids, hvor han var ansvarlig for brugerfokus og innovationstiltag, på tværs af virksomhedens produkter og platforme.
Lene Kirk SchadProject Director, Devoteam Få det fulde udbytte af Office365
Hvordan passer Office 365 ind i den samlede digitale arbejdsplads for den enkelte bruger? Hvilke dele af Office 365 "hitter" i din organisation, og hvordan benytter de enkelte enheder mulighederne.
Lene Kirk Schad
Lene er specialist i vidensorganisering og har stor erfaring inden for procesoptimering – enten til en ny manuel arbejdsgang eller til en elektronisk arbejdsgang. Lene har arbejdet med E(S)DH i flere organisationer, og har praktisk erfaring med bl.a. kravspecificering, sporbarhed og test samt records management og metadatamodellering.
Tine MarcherHead of Devoteam Data Science Data governance set fra en data lake
Hvordan kommer vi i gang med at etablere governance og organisering omkring en data lake, når resten af organisationen nok heller ikke helt er der? Hvad skal der til, og hvor skal vi starte? Devoteam giver deres take på inside-out implementering af data governance og præsenterer de konkrete elementer i governancemodellen.
Tine Marcher
Tine er Head of Devoteams data science enhed. Tine er specialist inden for informations- og dataarkitektur og -governance, herunder, arkivering, registreringspraksis og datakvalitet, søgemetode og -løsninger, dokument- og sagssystemer, samt records management.
Få en teaser på Tines indlæg her:
Lars CimberStudio Lead, Jayway by Devoteam MineMål-appen - fra koncept til lancering på 6 måneder - agil i praksis, lessons learned
Lars er co-taler på Nykredits indlæg: MineMål-appen, fra koncept til lancering på 6 måneder: agil i praksis - lessons learned v. Annette Buch Nielsen, Senior Consultant & Awa Malina Stelter, Operational Excellence Lead fra Nykredit.
Lars Cimber
Lars er Studio Lead hos det digitale udviklingshus Jayway by Devoteam, i København. Jayway by Devoteam er et designdrevet softwareudviklingshus, der arbejder på tværs af research, design, UX og teknisk implementering, der binder back-end-systemer sammen med front-end-løsninger, som går på tværs af web, mobil, VR, AR og IoT.
Malene Lyng MejdingDigital projektleder/ Product owner, Djøf Dit digitale Djøf - Design, Web og Apps
Dit digitale Djøf er et individualiseret digitalt medlemsunivers, der er sat i verden for at gøre det nemt og inspirerende at anvende Djøfs medlemsydelser og services. Kom og hør om det digitale strategiske tiltag.
Malene Lyng Mejding
Malene er en nøglefigur i udviklingen af Djøfs digitale strategi, hvor hun bl.a. arbejder med projektledelse, service- og adfærdsdesign, digital forretningsudvikling, herunder udvikling af digitale løsninger tæt koblet til Djøfs strategi. Hun har tidligere været seniorrådgiver og udviklingskonsulent hos Danmarks Radio.
Dennis OverhageDesign Lead, Jayway by DevoteamCreative tech workshop: Machine learning møder design
På denne workshop tager vi machine learning helt ned til jorden, og gør det til en håndgribelig størrelse. Målet med workshoppen er at skabe en forståelse for, hvordan du kan bruge ML i dit daglige arbejde, og samtidig vil vi sætte perspektiveret fokus på, hvilken indvirkning teknologien kan have på samfundet. Vær med til at skabe, bruge og arbejde med ”emerging tech” som machine learning - du behøver ikke forudgående erfaring med kodning!
På workshoppen sørger vi for, at alle får fælles fodfæste ved at begynde med en lyn-introduktion til algoritmer. Efterfølgende vil vi, på hands-on manér, udforske krydsfeltet, hvor machine learning møder design.
Dennis Overhage
Dennis er Experience- & Service Designer og arbejder som Design Lead hos det digitale udviklingshus Jayway by Devoteam, i Malmø. Jayway by Devoteam er et designdrevet softwareudviklingshus, der arbejder på tværs af research, design, UX og teknisk implementering, der binder back-end-systemer sammen med front-end-løsninger, som går på tværs af web, mobil, VR, AR og IoT.
Kirsten BrinkIt-udviklingschef, Arbejdstilsynet. Arbejdspladserne i centrum - data sætter retning
I Arbejdstilsynet sætter data retning for vores differentierede tilgang til arbejdspladserne i Danmark. Det gælder den metode vi møder arbejdspladserne med, hvordan vi kommunikerer mere målrettet, og den måde vi indretter vores digitale løsninger på.
Kirsten Brink
Kirsten er it-udviklingschef hos Arbejdstilsynet, hvor hun arbejder med it-strategi og governance. Kirsten leder it-afdelingen, der har ansvaret for Arbejdstilsynets faglige it-systemer og eksterne selvbetjeningsløsninger, Arbejdstilsynets produktionsdata, løbende effektivisering af forretnings- og sagsgange samt digital understøttelse af tilsyn.
Annette Buck Senior Consultant, NykreditMineMål-appen - fra koncept til lancering på 6 måneder - agil i praksis, lessons learned
Nykredits "MineMål-appen" er en applikation, der giver brugere et brugbart værktøj til at nå sine mål. Kom og hør Nykredits erfaring, lige fra konceptudvikling til lancering på blot 6 måneder.
Annette Buck
Annette Buck er Senior Consultant hos Nykredit, og har stærke kompetencer inden for bl.a. loyalitetsprogrammer, digital transformation, marketing strategi, mobile apps, customer experience og forretningsudvikling. Annette har forinden været Head of Marketing & CRM hos Coop.
Marianne Lyngby PedersenCEO, Indeks Retail (Bog og Idé m.fl.)Kunderejsen starter online – sådan har landets største boghandler trodset tendensen og øget salget
Bog og Idé har været på en digitaliseringsrejse de seneste 4 år. Hør om deres tiltag, der bl.a. indeholder ny webshop til både butikker og slutkunder, udvikling af nyt BI, og deres igangværende projekt med at implementere ny butiksløsning i +120 butikker og digitalisere indkøbsprocessen.
Marianne Lyngby Pedersen
Marianne er CEO hos Indeks Retail, som er kædekontor for Bog & idé, BOGhandleren og Legekæden. Kædekontoret servicerer disse med konceptudvikling, markedsføring, sortiment, web, IT, økonomi og logistik. Marianne har mangeårig erfaring inden for retail og wholesales industrien, hvor hun bl.a. har arbejdet med digital organisatorisk udvikling, it-governance, salg og coaching.
Christophe BollardGBS Global Automation Governance lead hos MSD Robotic Process Automation – den uventede rejse
Kom og få et indblik i MSD’s (også kendt som brandet Merck) tilgang til RPA, og hør hvilke erfaringer de har gjort sig 18 måneder efter lancering af nyt automatiseringsprogram i økonomiafdelingen. Deres automatiseringsprojekt startede helt fra bunden med ny strategi, nye teams og nye leverandører. MSD har opnået betydelige resultater – bare ikke lige det resultat, de først havde sigtet efter.
Christophe vil dele sin erfaring med, hvor de fejlede, og hvor projektet var en succes – og ikke mindst, hvad han ville gøre anderledes, hvis han kunne spole tiden tilbage. Indlægget afholdes på engelsk.
Se en lille teaser her:
Christophe Bollard
Christophe Bollard er GBS Global Automation Governance lead hos MSD. Christophe arbejder primært med at supportere organisationen med at identificere automatiseringsmuligheder og transformere virksomhedens operating model. MSD er global markedsleder inden for biopharma-industrien, og har en varieret portfolio af receptpligtig medicin, vacciner og medicinalprodukter til dyr.
Clarissa Eva LeonHead of Digital, DSBEtablering af et digitalt lab som strategisk værktøj
v. Clarissa Eva Leon, Head of Digital, DSB
Et digitalt lab kan skrues sammen på lige så mange måder som der eksisterer virksomheder – og med mindst lige så mange formål. I DSB blev et lab etableret for 3 år siden, som en isbryder for, at accelerere udviklingen i resten af DSB. Fra pilotprojekt til digital transformation. Et lab i konstant og systematisk udvikling på rejsen mod at indfri DSB’s strategiske vision.
Clarissa Eva Leon
Clarissa er chef for Digital labs og Innovation Hub i DSB og har de sidste 8 år arbejdet i spændingsfeltet mellem udvikling af virksomhedens overordnede strategi og den hertil digitale transformation det kræver for at indfri visionen. Clarissa har været drivkraften for etableringen af begge områder i DSB og bygget begge op fra bunden. Derudover har Clarissa erfaring fra konsulentbranchen, hvor hun startede sin karriere.
Jeanne W. RossDirector and Principal Research Scientist of MIT CISRDesigned for Digital - How to Architect Your Business for Sustained Success
Vi får exceptionelt flot besøg fra bogaktuelle, Jeanne W. Ross, Director and Principal Research Scientist of MIT CISR, som er frontløber inden for forskning af digitale virksomheder. Jeanne kommer og giver konkrete råd og cases på, at redesigne "store og gamle" virksomheder til digital succes. Jeanne deltager også i paneldebatten kl. 10, sammen med LEGO og Lægemiddelstyrelsen. Klik her for at læse mere om hendes nye bog.
Jeanne W. Ross
Jeanne W. Ross er frontløber inden for forskning af digitale virksomheder. Hendes akademiske forskning undersøger, hvordan virksomheder kan udvikle konkurrencemæssige fordele ved implementering og "reuse" af digitaliserede platforme. Hendes arbejde er krediteret i store akademiske journaler, heriblandt MIT Sloan Management Review, Harvard Business Review, The Wall Street Journal, MISQ Executive, MIS Quarterly, the Journal of Management Information Systems, IBM Systems Journal, og CIO Magazine.
Jeanne er med-forfatter på fire bøger - den fjerde bog, Designed for Digital: How to Architect Your Business for Sustained Success bliver publiseret i sommeren 2019, og Jeanne er derfor bogaktuel på konferencen.
Alejandra GonzalesEngagement Designer, Jayway by Devoteam.Creative tech workshop: Machine learning møder design
På denne workshop tager vi machine learning helt ned til jorden, og gør det til en håndgribelig størrelse. Målet med workshoppen er at skabe en forståelse for, hvordan du kan bruge ML i dit daglige arbejde, og samtidig vil vi sætte perspektiveret fokus på, hvilken indvirkning teknologien kan have på samfundet. Vær med til at skabe, bruge og arbejde med ”emerging tech” som machine learning - du behøver ikke forudgående erfaring med kodning!
På workshoppen sørger vi for, at alle får fælles fodfæste ved at begynde med en lyn-introduktion til algoritmer. Efterfølgende vil vi, på hands-on manér, udforske krydsfeltet, hvor machine learning møder design.
Alejandra Gonzales
Alejandra er Engagement Designer og Design Strategist hos Jayway by Devoteam i København - et designdrevet softwareudviklingshus, der arbejder på tværs af research, design, UX og teknisk implementering, der binder back-end-systemer sammen med front-end-løsninger, som går på tværs af web, mobil, VR, AR og IoT.
Per EegSenior Partner, Devoteam Paneldebat med MIT, LEGO og Lægemiddelstyrelsen
Mød Per Eeg, når han som moderator styrer slagets gang under paneldebatten med MIT, LEGO og Lægemiddelsstyrrelsen. Få refleksioner og perspektivering på, hvordan man får succes med "den digitale virksomhed" med udgangspunkt i åbningskeynoten v. Jeanne W. Ross, fra MIT.
Per Eeg
Per er Senior Partner samt leder af Devoteams engagement i den offentlige sektor. Per er desuden en blændende oplægsholder og har en sikker hånd, når rapporter og beslutningsoplæg skal skrives.
Daniel Lux CEO, SeluxitVærdiskabelse med IoT
Alle taler om IoT, men hvordan høster vi fordelene, og hvilken værdi kan vi egentlig få ud af IoT? I dette indlæg vil vi, ved hjælp af tre forskellige cases, demonstrere, hvordan du kan omsætte IoT til valuta.
Daniel Lux
Daniel Lux er CEO hos Seluxit, og besidder en vidtstrakt teknisk ekspertise, herunder end-to-end ekpertise inden for IoT. Daniel er involveret i high-level IoT anliggender såsom sikkerhedspolicer, og interoperalitet mellem devices, og er bl.a. medlem af 'The IoT Counsil' og 'The IoT Directorate'.
Få en teaser på hans oplæg her:
Awa Malina StelterOperational Excellence Lead, NykreditMineMål-appen - fra koncept til lancering på 6 måneder - agil i praksis, lessons learned
Nykredits "MineMål-appen" er en applikation, der giver brugere et brugbart værktøj til at nå sine mål. Kom og hør Nykredits erfaring, lige fra konceptudvikling til lancering på blot 6 måneder.
Awa Malina Stelter
Awa har været hos Nykredit i snart 9 år, og arbejder som Project Manager/ Operational Excellence Lead inden for Digital & Marketing.
Thomas SenderovitzAdm. Direktør, LægemiddelstyrelsenEn digitalt transformeret Lægemiddelstyrelse i europæisk topklasse
Lægemiddelstyrelsen arbejder målrettet på maksimal digitalisering og datadrevne beslutninger i de regulatoriske processer. Dette kræver indgående kendskab til avancerede analysemetoder såvel som brugen af kunstig intelligens. Etableringen af et nyt Dataanalysecenter i Lægemiddelstyrelsen skal understøtte dette, være katalysator for en digital transformation og ligger i direkte forlængelse af Lægemiddelstyrelsens myndighedsopgave. Dataetiske aspekter bør absolut indgå i en sådan transformativ proces.
Thomas Senderovitz
Udover posten som CEO hos Lægemiddelstyrelsen er Thomas også medlem af Dataetisk Råd samt formand for Heads of Medicines Agencies’ Management Group.
Anders KringData Scientist, Devoteam Data foundation demo lab
80% af arbejdet med data er at få data gjort tilgængelige. Men hvad vil det reelt sige? Kom til en demo af etableringen af data foundation, hvor vi viser en hel data pipeline fra onboarding over transformation til visualisering. Demoen gør brug af twitter data, og vi drøfter hvilke opgaver der ligger i onboardingen, og hvor twitter data adskiller sig fra virksomhedens data. Og vi drøfter, hvorfor dette ikke må blive mere komplekst end højest nødvendigt.
Anders Kring
Anders er data science nørd - og arbejder til daglig med machine learning modeller, udvikling af data science produkter og etablering af data lakes. Han kommer senest fra et job hos TV2, hvor han har arbejdet som Head of Data and GDPR. Tidligere har han været hos Berlingske Media, hvor han arbejdede som Digital Business Development Director.
Få en teaser på Anders' indlæg her:
Mikkel KristiansenPrincipal, RPA Team Lead, Devoteam Enterprise RPA
Robotic Process Automation er let at komme i gang med, men ofte svært at bringe videre end til den første håndfuld kontor-robotter. Hør, om væsentlige fokusområder og faldgruber på vejen til success med automatisering.
Mikkel Kristiansen
Mikkel bringer mange års erfaring med teknologiledelse og med skalering af RPA, fra bl.a. Nordens største bank, Nordea, hvor han besad rollen som Head of Robotic Services. Idag er Mikkel RPA Team Lead / Principal hos Devoteam.
Få en teaser på Mikkel indlæg her: